18,19 juni - Reisverslag uit Saméon, Frankrijk van WaarfietsenAngelikaenTrudyheen - WaarBenJij.nu 18,19 juni - Reisverslag uit Saméon, Frankrijk van WaarfietsenAngelikaenTrudyheen - WaarBenJij.nu

18,19 juni

Door: Trudy

19 Juni 2014 | Frankrijk, Saméon

18juni, dat was me wel een dagje, het enige wat telde was dat de klimmetjes zwaar waren, de fiets leek steeds zwaarder te worden, alhoewel de omgeving prachtig was. we besloten op tijd te stoppen, om rustig en goed te slapen en eten. Nou is het bekend dat er weinig te verkrijgen is in noord Frankrijk, maar dit sloeg alles! In het plaatsje .......honnecourt... Werden we gewoon de verkeerde kant opgestuurd, nou was het daar wat naargeestig, en vreemd. Het enige dat vrolijk leek was de ijsco man die een al te vrolijk deuntje tingelde. Hij verkocht er trouwens niets, het was een beetje spoky. Te ver reden we door, en hadden, geen In om terug te gaan. Op ons noodrantsoen , noten en reepjes plus abrikozen , moesten we door. we arriveerden in St. Quentin omstreeks 20 u we logeerde op een wereld camping, waar men geen woord Engels sprak, en we met moeite konden duidelijk maken wat wij wilden. We kregen een bordje met een nr, die we voor de tent moesten plaatsen, hoe vreemd! Maar goed tent opgezet, douchen, aan kleden en op de fiets naar de ville, voor een maaltijd. Nou we vonden wat en belde even naar het thuisfront, maar eigenlijk waren we erg moe en wilde naar bed. Maar terug op onze wereld camping, besloten we de tent wat te verplaatsen.Zo gingen we midden in de nacht met tent en al in het donker de camping over, we hadden dolle pret. Het was na twaalf uur, voordat we eindelijk lagen, Wel hadden we die dag 95 km gereden, en een stempel gehaald in Doornik, oftewel Tournai.

19 juni, vanuit St. Quentin, reden we langs het jaagpad Vd Somme, we dronken eerst, koffie met een croissant en bij de bakker konden we een lunch pakket kopen. Uiteindelijk in Noyon gekomen, gingen we op zoek naar de Cathedraal , en vonden dAar een postkantoor. Op een muurtje stalden we onze kleding uit. Een oudere man met een biertje keek zijn ogen uit. Wat een troep, maar hij viel er toch van in slaap. Op het postkantoor stuurden we 5 kg terug naar huis . Alvorens Noyon binnen te rijden, zagen we onze camping na een poosje te hebben gereden, vrolijk omdat de camping er zo goed uit zag, goed bewaakt, en proper, werden we gelijk aangehouden en terug gestuurd, het was een militaire ontmoetingsplek plaats, was dat wat, antiek blond, waren we, en er kon geen lachje af". Na het vinden Vd supermarkt ,het inslaan van fruit en sla, enz, reden we naar de camping over een zeer drukke weg, een lieve plaatselijke dame bood hulp, en fietste mee zodat we toch via de achterdeur Vd camping binnen kwamen. Nu staat ons tentje weer in chiry ourscamp. Welterusten

• 19 Juni 2014 - 22:35

Heleen Schmitz:

Jullie treffen het niet als het om gastvrijheid gaat geloof ik. Bikkels! Zet hem op!

• 19 Juni 2014 - 22:58

Wat leuk Trudy om jullie verslag te lezen. Wat een onverwachte situaties komen jullie tegen.
    Maar dat maakt het wel leuk (achteraf) Tot de volgende etappe.
    Liefs, Anneke

• 19 Juni 2014 - 23:04

Willy:

Leuk om jullie zo te volgen! Wat maken jullie veel mee op jullie tour, om nooit meer te vergeten... Zet ,m op nog meiden en we blijven jullie volgen! Liefs, Ries en Wil

• 20 Juni 2014 - 02:13

Joke:

fruit en sla.... dat klinkt lekker gezond. goed bezig!!

• 20 Juni 2014 - 10:41

Anje:

Een tocht met bergen en dalen.........t is net fietsen! Vandaag weer een nieuwe dag en nieuwe avonturen. Good luck

• 20 Juni 2014 - 10:57

Wim Dam:

Hi Trudy,
    Goed bezig meiden! Je moet toch af en toe wat ontberingen meemaken want anders wordt het saai :) wij wensen jullie nog heel veel plezier. Hug, Wim

• 20 Juni 2014 - 15:23

Elly Michilsen:

Wat leuk jullie avonturen zo te volgen. Hopelijk worden de mensen zuidelijker wat vrolijker!
    Een hele prestatie: hou vol!

• 20 Juni 2014 - 18:53

Marleen:

Leuke verslagen Trudy! Houd vol en hoe verder jullie komen hoe meer het zonnetje waarschijnlijk op jullie bolletjes gaat schijnen...

• 21 Juni 2014 - 17:24

Netteke:

Een militaire ontmoetingsplaats?? Bestaat dat ook al.....jammer, dat ze niet zo meelevend waren. Succes weer met de trip!

• 22 Juni 2014 - 10:37

Anne:

ha meiden

wat een spannende tour de france zeg
    leuk midden in de nacht met een tent over de camping sjouwen
    veel succes weer
    leuk om jullie te volgen
    liefs
    anne

• 22 Juni 2014 - 17:20

Wim En Betty:

He Trudy en collega, flinke grieten en een nieuwe huiseigenaar onder de fietseressen.
    Wat een beeldende verslagen, ben benieuwd of jullie dat kunnen volhouden.
    Wij zijn nog op de terugreis in de ardeche en zijn vrijdag in de koningstraat retour.
    We bijven jullie volgen.
    Succes

• 22 Juni 2014 - 17:35

Hannie/Henk:

Leuk om toch over jullie reis te lezen! Het is wat die Fransen...... zeer vriendelijk allemaal.
    Het zal vast beter worden komende tijd.
    Veel succes!!

• 22 Juni 2014 - 21:47

Annemiek:

Hallo meiden, wat leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Leuk om jullie avonturen te lezen. Heerlijk geniet van de mooie natuur, croissants en de welverdiende wijntjes. Hakuna matata. Annemiek en Arie

• 22 Juni 2014 - 22:08

Maj:

De hel van het noorden..... Hou vol meiden. Wordt strakjes beter.

• 23 Juni 2014 - 10:12

Diana Va Der Reek:

95 kilometer en dat de eerste dag. Toen ik dat las kreeg ik spontaan zadelpijn. Succes met jullie avontuur. Groet Diana

• 23 Juni 2014 - 14:29

Monique:

Ha Trudy,

Ik sluit mij aan bij de anderen, het is leuk om je reisverslag te lezen.
    Succes, groetjes Moon

Tags: Noyon