15/7 - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van WaarfietsenAngelikaenTrudyheen - WaarBenJij.nu 15/7 - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van WaarfietsenAngelikaenTrudyheen - WaarBenJij.nu

15/7

16 Juli 2014 | Spanje, Portomarín

Dinsdag 15 juli. de fles, Rioga , van gisteravond , viel toch wat zwaar, we hadden wat te vieren, na zo veel kilometers. We werden wakker in dat prachtig bergdorpje, waar de tijd leek stil te staan, Cebreiro . We namen er geen ontbijt, maar we hadden nog een sapje , en begonnen aan de afdaling, het uitzicht was magnifiek .en adembenemend .halverwege de afdaling , konden we wat eten en bestelden, brood met gebakken eieren. ons Spaans komt zo nu en dan goed van pas. Het blijft moeilijk te spreken, maar meestal lukt het wel. En kunnen we het meeste verstaan. De afdaling eindigde in Samos, we haalden daar een stempel. In een van de oudste kloosters van Spaanje. Ik kocht er een rozenkrans.De reis ging naar Sarria. Daar aangekomen was het te vroeg om te stoppen. Het was 12.30 u, gingen we door of niet. De teller stond op 43 km. Nou toch maar door, en zo kwamen er nog twee klimmen, die zwaar vielen in de warmte,maar dat wisten we eigenlijk van te voren. Dan uit het niets, heb je een afdaling, en eindigt bij het oude Portomarin, hier is een groot stuwmeer , de gegevens vermelden dat het oude Portomarin , onder de waterspiegel is verdwenen. Ze hebben het steen voor steen herbouwd. Zo ook de 12 e eeuwse vierkante kerk....Daar tegenover zitten we nu te eten, er klinkt vanuit de kerktoren een stemmig Spaans muziekje, waarschijnlijk voor de peregrinos. Het dorp heeft schijnbaar moeilijk internet, dus vandaag geen Skype , het blijft 13 km stijgen, waarvan 1 km 10%, dus beentjes omhoog en vroeg naar bed..........

• 16 Juli 2014 - 19:09

Tineke:

Onwijs gave ervaring

• 16 Juli 2014 - 19:09

Tineke:

Onwijs gave ervaring

• 16 Juli 2014 - 20:05

Rita:

Net even gekeken naar de kaart, jeeeaahhh jullie zijn er bijna, wat een prestatie...hopelijk hebben jullie het niet te warm, op naar de laatste kilometers , dikke knuffel xx

• 16 Juli 2014 - 20:08

Elly:

Jullie zijn er bijna!!!!!!!!! Steengoed van jullie!!!!!!! Nu nog de laatste hete loodjes !!!!!!!