12/7 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van WaarfietsenAngelikaenTrudyheen - WaarBenJij.nu 12/7 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van WaarfietsenAngelikaenTrudyheen - WaarBenJij.nu

12/7

13 Juli 2014 | Spanje, Astorga

zaterdag12 juli. Het ontbijt stond hier stond ons niet aan, dus op wat fruit en yoghurt , namen we de benen. De dorpjes zagen er wat verlaten uit, het was zeker zaterdag, maar vonden toch ergens een kop koffie, en we werden getrakteerd op cake, lekker hoor, zo hadden we toch wat energie om naar Leon te fietsen . Aangekomen in Leon, na 30 km, hadden we ruimschoots de tijd om de stad te bezichtigen. wat een fijn sfeer en mooie stad was dat!we bekeken wat sportzaken, en belandde zo in het centrum, daar waren ook 2 Belgen , die we de vorige avond hadden gesproken, zo maakte zij een foto van ons voor de Cathedraal .We mochten hier niet naar binnen vanwege een bruiloft. nou dan niet, we gingen verder want we wilden , na de lunch richting Astorga. We passeerden het San Marcos plein, en daar was een vreselijke dure gelegenheid , (een voormalig pelgrims hospitaal, maar nu in gebruik als hotel) er stonden hier twee dure Audi,'s met een chauffeur er naast. Wij vroegen aan hen, of ze de auto wilden ruilen voor onze fietsjes, ze konden er wel om lachen, maar de eigenaar, een wat oudere señor, zeer decadent, keek strak voor zich uit, humor had hij niet, maar wel centen,,,," blijkbaar. Goed wij weer verder, en bij toeval passeerden wij een fietsenmaker, waar wij nieuwe remblokjes haalde, en de fietsen , zoals bandenspanning werd nakeken, zo dat was belangrijk, nu konden wij met een gerust hart, naar de bergen.. Steeds onderweg, kwamen wij onze Belgen weer tegen,een van hen Stijn, vond het reuze gezellig om een praatje te maken, maar zijn schone broer, was zwijgzaam ,en vond het maar niks, ze hadden er die ochtend al praats over gehad,maar de lucht was wel geklaard, en zo moesten wij steeds lachen als we ze voor de zoveelste keer weer tegen kwamen. Op een gegeven moment, besloten zij om in Orbiego te stoppen, maar reden nog een dorp verder. Ook wij wilden verder om , in een hotelletje te slapen en goed uitgerust aan de klim van de Cruz de Ferro te beginnen, het was nog een aardig eind, en kwamen rond 18 u aan in Astorga. na een kleine klim, werden wij op gewacht bij het kerkje , en uitgenodigd om s,avons een pelgrimsdienst bij te wonen. in Astorga was het feest, met muziek, en vuurwerk, maar wij besloten om toch na het eten de dienst, bij te wonen. dit was heel speciaal, en gaf toch wel een apart gevoel !!!! op tijd gingen wij naar onze kamer, lekker hoor z,n schoon bed en douche, en konden wij weer eens een wasje doen.......

• 13 Juli 2014 - 18:27

Joke:

He hallo, hij gaat lekker he
    gaan jullie de Gaudi cathedraal nog in?
    succes morgen dames, Cruz de Ferro....
    steentje bij de hand ....

• 14 Juli 2014 - 22:57

Netteke:

Wat bijzonder zo'n dienst! Leuk......en schone was....hmm..heerlijk!