4/7 - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van WaarfietsenAngelikaenTrudyheen - WaarBenJij.nu 4/7 - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van WaarfietsenAngelikaenTrudyheen - WaarBenJij.nu

4/7

05 Juli 2014 | Frankrijk, Sorde-l'Abbaye

Vrijdag 4 juli,,,,in ons b&b was de douche heerlijk, en we kregen er een Frans ontbijtje .Veel koffie, met toast en marmelade . helaas geen eitje, maar wat fruit. De. Madame had en aantal jaren met haar gezin in. New Sealand gewoond, ze sprak daardoor wat. Engels met een zwaar Frans accent. dit was grappig. we vertrokken op tijd, richting St palais. De regenval was inmiddels zwaar, en we zagen onderweg flinke stromende rivieren, men waarschuwde ons. maar wij begrepen het niet helemaal!!! Een Hollandse meid kan wel tegen een regen buitje, toch?maar ons humeur werd er niet beter op, bij een kerkje uit 1200, hebben we geschuild , en naar het stromend , kolkend water gekeken. aangekomen in St. Palais, was daar een zware overstroming. er werden met een heli- mensen geëvacueerd . Dit zag er spectaculair uit!!! maar wij konden onmogelijk verder, wat nu....Een vriendelijk heer bood aan ons naar een café te brengen voor de koffie, het was ongeveer 10 u in de ochtend . Goed,hij zei, je mag ook met ons mee, bedoelende hij en zijn vrouw. graaaaag, en zo belande we bij de liefstemensen van de wereld, ze gaven ons , eten, een douche en onderdak. we hebben s,avonds, gezamenlijk voetbal gekeken, en dat was spannend, Duitsland contre Frankrijk , ze hadden een zoon, die steeds riep, oh la la, y Merde, we hadden erg veel plezier . vanmorgen vroeg kregen we ontbijt, met uiteraard weer een sloot koffie, en wat lekkers voor onderweg, Babeth en Loui, gaven ons een dikke kus met de belofte, hun op de hoogte te houden , zodra we in Santiago aan zouden komen, Wat een Engelen bestaan er toch, het was ontroerend...

• 05 Juli 2014 - 15:17

Anje:

Top meiden! Echt Ying-Yang bij jullie.
    Veel plezier en mooie avonturen nog!
    Liefs George en Anje

• 05 Juli 2014 - 15:40

Joke:

Toch wel jammer dat de fransen hebben verloren.....
    Jeetje dames wat een weer, Jacobus stelt jullie wel op de proef.
    Bijna in het zonnige Spanje, hou vol!

• 05 Juli 2014 - 16:56

Ingrid Dam:

Wat een mooi verhaal Trudy, jullie hebben al veel meegemaakt.
    Hoop dat jullie mooie foto's maken .
    Wat een geweldig avontuur ,hou vol! Tot het volgende bericht
    Liefs Ingrid dam

• 05 Juli 2014 - 17:47

Marcelle:

Ik hoorde het net al van Arnold dat jullie heel erg slecht weer hebben gehad. Maar wat fijn dat jullie zo goed opgevangen zijn en nu weer op pad kunnen. En... het levert weer een spannend verhaal op.
    XX Marcelle

• 05 Juli 2014 - 18:13

Bartje:

Wat een tegenstelling met het weer in vergelijk met toen wij in 2001 opweg waren.13 jaar later:
    Op dit ogenblik zijn we op een campinkje in de Achterhoek, simpel maar waar.....leuk om jullie zo te volgen!
    Wat een belevenis.!! Pelegrinos HOU VOL en GANG IS ALLES!!!! Lieve groet, bartje.

• 05 Juli 2014 - 18:58

Wat een mooi verhaal Trudy, Er bestaan echt engelen zeker als je naar Santiago fietst. Maar je moet er zelf ook een engel voor zijn en dat ben je.Liefs, Anneke

• 06 Juli 2014 - 05:10

Mylene:

Toeval bestaat niet, die engelen waren er speciaal voor jullie.
    Zet m op!!

• 06 Juli 2014 - 10:22

Marieke:

Wooowww echt super mooi dat er nog zulke mensen bestaan. Kan je je bijna niet meer voorstellen in deze tijd!! Succes nog dames! Hoop snel op beter weer xxx

• 09 Juli 2014 - 21:48

Netteke:

Wat een supermensen.....leuk, lief......succes weer op de barre tocht!