3/6 - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van WaarfietsenAngelikaenTrudyheen - WaarBenJij.nu 3/6 - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van WaarfietsenAngelikaenTrudyheen - WaarBenJij.nu

3/6

03 Juli 2014 | Frankrijk, Sorde-l'Abbaye

Donderdag 3 juli, vanmorgen toen we wakker werden, was alles mistig, het was heel byzonder, het paste bij de sfeer van de camping.we vertrokken nadat we een tampon, kregen van de oude dame. opgelucht was ik dat we vertrokken, tot onze verbazing lag DAX op 30 km afstand. Op zoek naar een plaats om twee voortassen de ketting en de tent achter te laten, en later op te halen door Arnold en Ger, was onze eerste ingeving om naar de Cathedraal te gaan en daar te vragen, maar het bureau voor toerisme wist wat anders, maar dat bleek alleen doordeweeks open te zijn . Dat zou niet uitkomen met het ophalen van de spullen. Dus toch maar naar de kerk getogen. en ja, buiten de tampon werden we geholpen . We mochten onze spullen achterlaten bij Bernard, hij zou een mailtje sturen naar onze mannen. We gaven hem 20€ voor de moeite. Zo te zien kon hij dat wel gebruiken. We verlieten DAX om14.30uur. En nu zitten we in Sorde-l,Abbaye, een oud pelgrimsplaatsje , uit de 12e eeuw, de abdij is opgenomen op de werelderfgoed lijst. de tocht vandaag was heerlijk met klimmetjes, morgen verwachten we een klim van 10%. Zal wel lopen worden!!, we slapen vanavond in een b&b, een prachtig oud huis, met lieve mensen, het kost een duitje, maar we wAren er aan toe. een lekker bed en een flesje wijn, we genieten!!!! Op naar Oloron-Ste.Marie. Het regent weer eens, en morgen ook, lekker klam, lekker zweten..." Maar eerst eens lekker slapen.......

• 03 Juli 2014 - 21:11

Richard Van Dam:

Hello..wat een leuke verslagen...en al een eind richting de perineum...uh..Pyreneeën..inclusief tampon...en laten jullie de ketting achter?..das toch lastig fietsen??.....nou nog veel sterkte en dat jullie maar strak mogen blijven ..we zij retetrots op jullie..Richard en Wil.

• 03 Juli 2014 - 21:19

Wim:

Te gek die beschouwingen.
    Dat de route niet eenduidig is snap ik wel, echt binnendoor met de fiets zijn ze niet gewend qua aanduiding, voor de auto is het heel goed.
    Je gaat de spaanse grens al naderen.
    Keek door het raam in je oude woning en zag dat je er al uit was.
    Geeft ook veel meer rust tijdens je reis.
    Zag ook Arnold met de rode wagen heen en weer schieten.
    Succes,
    Wim

• 03 Juli 2014 - 21:52

Anje:

Hij gaat goed lees ik! Alleen die tampon .........?!??
    Dus vanaf nu alleen nog maar B&B en hostels. Wat je gelijk hebt, lekker "licht" en strak door of liever gezegd over de bergen heen.
    Zet m op en bon voyage!!

• 03 Juli 2014 - 22:50

Joke:

een tampon is een stempel Anje

He dames gaat lekker he?
    Ik hoor niks van banden, versnelling en spakenpech?
    wel een paar omweggetjes... das dan weer jammer he.
    Nog ff en dan kunnen jullie in het Spaans gaan kleppen.
    hasta luego

• 03 Juli 2014 - 23:08

Elly:

Hallo fietsers, lekker om de bergen in te gaan met minder bagage. Met het hoognodige is het al gewicht zat.. En.......... een echt bed voor de nacht is natuurlijk ook wel kicken na een heftige fietsdag . Het klimmen noemen wij altijd: "sparen voor later". Jullie zullen de komende tijd flink sparen maar dat zal iedere avond weer een gigantische voldoening geven. Good luck en geniet van elke kilometer!!!!!

• 04 Juli 2014 - 00:59

Netteke:

Tampons....altijd handig!......Maar met jullie leeftijd, strakke lijven en menopauze overleefd...hebben jullie die toch niet meer nodig.....Hopelijk stopt de regen ook nog eens.....hoewel....misschien brengt die tampon dan juist een oplossing! ......Succes weer op jullie verdere pad.....en zonneschijn toegewenst. Trusten xx

• 04 Juli 2014 - 12:01

Maj:

Meides, hij gaat goed! Hou vol. Ennuh.... Maak je niet druk om die 10%, er komen er nog genoeg. XDD

• 04 Juli 2014 - 17:54

Eline K:

Heeey daar, jullie zijn goed bezig!Leuk om jullie verslagen te lezen.
    Jammer van het weer maar genieten zullen jullie wel. Zet em op!!! en vanuit Zeeland blaas ik wat zonneschijn naar jullie toe :)

• 04 Juli 2014 - 18:10

Annemiek:

Girl power, jullie doen het super. Vergeet vooral niet heel veel te genieten van deze onvergetelijke reis. Juist de onverwachte dingen zorgen voor het echte avontuur.
    Succes verder xxxxxAnnemiek

• 04 Juli 2014 - 21:20

Willem Reidel:

Voor de eerste x alles gelezen.Het gaat lekker begrijp ik. Nu de Spaanse bergen in. Tampons/stempels was even verwarrend.Hou vol en we blijven volgen RESPECT.

• 05 Juli 2014 - 13:27

Dita:

Hola chicas.Ik lees met veel plezier jullie reisverslagen ,Impresionante!!Wat een prestatie!!.
    Estoy orgullosa de vosotras .Succes !Buen camino Dita