16.07 - Reisverslag uit Saméon, Frankrijk van WaarfietsenAngelikaenTrudyheen - WaarBenJij.nu 16.07 - Reisverslag uit Saméon, Frankrijk van WaarfietsenAngelikaenTrudyheen - WaarBenJij.nu

16.07

Door: Trudy

18 Juni 2014 | Frankrijk, Saméon

16juni, jeetje wat was het weer koud vanochtend ! Zelfs de douche op de zeer eenvoudige camping in Viersel was al koud, maar goed na een wijntje , die meegenomen was door Angelika, kropen we al snel in ons tentje, het extra dekentje hadden we nodig. Dit bleek wel, want er werd ook 's,nacht aan getrokken . 16 juni ,
al vroeg uit de veren en om 8.15u zaten we op de fiets! maar het duurde maar lang voordat we Viersel uit waren! ook de gps mocht niet baten! maar goed gewoon doorgaan toch?uiteindelijk weer en route,op naar Mechelen naar de kathedraal, we hebben een stempel. Daarna moesten we naar Londerzeel en vanaf daar ging het echt mis, wegonderbreking nr zoveel , dat hield in dat we wel 20 km om hebben gereden. Uiteindelijk belanden we dan toch in Aalst, en bij ninove hadden we zo,n honger, er was gelukkig 1 restaurant open, waar we een steak van 300 gram hebben verorberd. dat smaakte, te moe om nog op zoek te gaan naar een camping, adviseerde de kelner ons een BB. En wat voor een. We zitten nu op een oude schuit, genoemd Marie en gebouwd in 1936. Slapen doen we in de kajuit. Alles van mahonie, , het kost wel wat , maar dan heb je ook wat. We gaan zo lekker tukken, en morgen proberen we de verloren kilometers in te halen. Op de teller van vandaag 105 km, maar op geschoten misschien 85 km, morgen verder. X

• 18 Juni 2014 - 23:55

Heleen Schmitz:

We waren al naarstig op zoek naar jullie, fijn om wat te lezen. Het was hier al koud s 'nachts laat staan in een tentje. BB's zijn hartstikke leuk vaak om in te slapen en soms op de meest onverwachte plaatsen. Geniet ervan en een bed is ook heerlijk. Succes weer de komende dagen, op naar de zon!

• 19 Juni 2014 - 15:45

Joke Van Zanten:

Ik heb de boekjes ernaast liggen. Jullie gaan SUPER!!

• 19 Juni 2014 - 18:58

Jam En Henny:

Amai Trudy, wat is dat afzien met de wegomleggingen. Maar een echte bedevaartgangster weet dat de wegen van Onze Heer onnavolgbaar zijn. Zorg nu maar snel dat je in La Douze France komt. Met een steak van 300 gr. per dag gaan jullie het zeker halen.
    Wij denken aan jullie en we duimen voor jullie!!

Henny en Jan

• 20 Juni 2014 - 11:50

Agnes Bossinga:

Warme groeten om de koude beetje te compenseren, ik stuur positieve vibes jullie kant op!

• 20 Juni 2014 - 19:01

Annie :

Hèhè Trudy en Angelikaen.
    Zet hem op meissie gaan met als de wind wens jullie een voorspoedige reis .
    Gr Annie de Kat

• 21 Juni 2014 - 15:47

Margaretha En Martin:

Hoi Angelika en Trudy

Moet iedere dag wel even een keertje aan jullie denken.
    Vind het heel spannend zo bijzondere reis.
    Zijn jullie al Frankrijk?
    Gaat toch wel snel.
    Liefs Margaretha en martin

• 23 Juni 2014 - 19:36

San:

Een beetje luxe moet wel kunnen, zeker na een pittige tocht!

• 25 Juni 2014 - 19:59

Marianne Van Dalen:

Wat leuk om jullie verslagen te lezen! Veel bewondering voor jullie. Heel veel succes met deze prachtige reis!
    Hartelijke groeten Henk en Marianne

• 30 Juni 2014 - 19:50

Bartje:

Hallo tru en an,
    Ben mede dank zij Cora bij jullie berichten terecht gekomen. Ik ben nog geen expert op social media gebied.
    Maar....waar ik midden in viel(figuurlijk natuurlijk) was , dat jullie in Nouatre waren op de caming aan het water, die, toen wij er waren gerenoveerd werd, na een overstroming(2001)en we door tussenkomst van de
    Maire op een grasveldje bij een school hebben overnacht, incl. gebruik van douche en toilet en....om 9 uur in de avond kwam er nog een gemeenteambtenaar informeren of alles wel goed was en wenste ons "bonne nuit".
    Wat een herinneringen, dank zij jullie verslag.......
    Bon camino !!!!!! Er komen nog heeele mooie (en minder mooie) routes.
    Hebben jullie in Chatelleraux ook een "tampon"gekregen vn dat knappe pastoortje???
    Lieve groet,Bartje.

Tags: Saméon